Flyfrakt

Når du trenger å sende noe raskt

Gjennom vårt globale agentnettverk kan vi arrangere innhentinger fra alle verdens hjørner. Vi i Airsped finner alltid en løsning ved hjelp av vårt nasjonale og internasjonale nettverk av leverandører.

Når passer flyfrakt?

Vi hjelper våre kunder med alt fra å sende en liten pakke til å chartre et fly. Vi kan tilby samlaster som et økonomisk produkt eller direktesendinger når du har en kortere tidsfrist. Alt avhenger av dine behov! Vi kan tilby stor fleksibilitet i lastemuligheter, ruter og avgangstider.

Er du ute i god tid kan sjøfrakt være et godt alternativ. Les mer om sjøfrakt her.

Vi bistår kunden med å velge riktig løsning ved å sammenligne kostnader og leveringsbetingelser. I vår erfaring kan det rimeligste produktet tilføre ekstra kostnader eller dårligere leveringsdyktighet. Det er viktig å ha god informasjon om produkt og Incoterm/leveringsbetingelse.

Vi har kunnskap og erfaring med spesialforsendelser som:

  • Flyfrakt av skipsdeler
  • Flyfrakt av medisinsk utstyr
  • Flyfrakt av kjøl – og frysevarer
  • Flyfrakt med farlig gods
  • Kurer ekspress
  • ATA Carnet
  • Multimodal frakt (sjø/fly)
  • Handcarrier
  • Charter
  • Dagsbestemt flyfrakt

Totalleverandør av frakt og fortolling

Som totalleverandør av frakt- og logistikktjenester kan vi fortolle frakten på dine vegne. Vi i Airsped har lang erfaring og kunnskap om fortolling og har direkte tilknytning til Tollvesenet via TVINN. Som eksperter på dette området hjelper vi deg å unngå feilaktig fortolling, og du sparer både tid og unødvendige kostnader. Det er viktig at du på forhånd sørger for riktig dokumentasjon.

Vi hjelper deg fra A til Å med fortolling og eventuelle lagertjenester. Airsped tilbyr deg langsiktige løsninger som er basert på kvalitet i alle transportledd, slik at du får varene både til riktig pris og riktig tid. Les mer om fortolling og lager.

Hvorfor velge oss?

Vi er et selskap med lang historie og tilknytning til et globalt nettverk av leverandører. Vi kan derfor finne en god løsning uansett hvor du trenger å sende dine varer. Pålitelighet og god service er en av grunnene til at kunder stadig vender tilbake til oss. Med alt på ett sted og direkte samarbeid mellom import, eksport, lager og fortolling får du som kunde en behagelig opplevelse.

Viktig informasjon vedrørende pakking av gods som skal sendes ut med flyfrakt:
Gods som sendes ut med flyfrakt blir nøye kontrollert før det sendes. Kunder som er godkjent av Luftfartstilsynet der godset ikke blir screenet kan likevel bli stoppet ved for eksempel mangelfull emballering eller ved mistanke om at ukjente aktører har hatt tilgang til godset.

Viktige hensyn å ta:

  • Gods må emballeres med tett ytteremballasje. Det skal ikke være mulig å tilføre godset uønskede gjenstander uten å bryte forsegling, rive eller stikke hull i plast el.
  • Godset må være tett i bunnen. Ved brukt av EUR-pall må f.eks. en hel papp eller treplate legges under godset.
  • Store kolli som må screenes med ETD (Explosive Trace Detection/Sniff) bør leveres med plomberte inspeksjonshull. Inspeksjonshullene kan plomberes (klebes/stiftes over) med avsenders unike print, påskrift el. slik at de kan åpnes og lukkes raskt og effektivt.
  • For avsendere som ikke er godkjent av Luftfartstilsynet vil alt gods bli screenet med enten X-ray, ETC, visuell sjekk eller fysisk sjekk.
  • Blir gods stoppet i kontroll på grunn av manglende emballering eller at kontroll ikke kan gjennomføres må kolli enten åpnes eller lage inspeksjonshull for avsenders kostnad.

Gjør det riktige valget

I en hektisk hverdag kan valg bli tatt uten å ha nok informasjon om hva man ender opp med av fraktkostnader etter at uforutsette, lokale kostnader er påført. Derfor hjelper vi alltid kunden å sammenligne kostnader og ansvarsforpliktelse i leveringsbetingelser, slik at kunden velger den beste løsningen.

Incoterms er en betegnelse på standardiserte regler i kjøps- og salgsavtaler mellom nasjonale og internasjonale transportører. Les mer om Incoterms her. Under har vi noen punkter det kan være nyttig å merke seg ved valg av leveringsbetingelse for importsendinger.

Hvorfor velge FOB eller EXW ved importsendinger?

  • Bedre kontroll på sendingene
  • Bedre kontroll på pris
  • Mer prisgunstige betingelser for dere som kjøpere
  • Dere har kun oss å forholde dere til
  • Tilgang til flere avganger
  • Flere muligheter gjennom vårt agentnettverk
  • Ingen fordyrende mellomledd

Få godset frem i tide - ta kontakt med oss i dag!

Kontakt oss i dag for din neste frakt

Kontakt oss for spørsmål

Tove og Martine svarer deg raskt!


Airsped AS

Tlf 63 94 74 00
Besøksadresse: Vallhallavegen 6, 2060 Gardermoen
Postadresse: Postboks 324, 2051 Jessheim
Org.nr. 833 208 632

All rights reserved © 2018 - Personvern